27 Ocak 2020 Pazartesi

DURUİŞİTİ / ERZİNCAN DEPREMİ_Mart 1992



DURUİŞİTİ
12/03/1992

Kulağımda; Horasan, Horasan sesleriyle uyanıyorum. Ve sürekli zihnimde  ERZİNCAN-ERZURUM adları tekrarlanıp duruyor. Hissediyorum ve o kadar eminim ki o bölgede bir şeyler olacağını kuvvetle seziyorum.
Kendi kendime yatakta doğrulup ;
deprem gibi bir şey, Erzincan-Erzurum-Horasan diye tekrarlayıp duruyorum.
Kalkıp giyiniyorum, işe gitmek üzere evden çıkıyorum. Personel servis aracında ve gün boyunca zihnimde sürekli olarak Erzincan – Erzurum isimleri tekrarlanıyor.


NOT 1: Horasan, Erzurum iline bağlı Doğu Anadolu ilçesidir.

NOT 2 : 13 Mart 1992 akşamı televizyondan akşam haberlerini dinliyorum. Haberler Azerbaycan –Ermenistan olaylarını veriyor. Bir ara mutfağa gidiyorum. Üç beş dakika sonra odaya dönüyorum. Annem ;
-          “Tayfun, şimdi haber spikerine kağıt uzattılar. Doğu bölgesi mi ? İzmir mi? Tam olarak anlayamadım, şiddetli deprem olduğunu söyledi” diyor. Ben hemen ;
-          “Anne yoksa Erzincan- Erzurum mu ? diyorum. Annem ;
-          “Tam duyamadım galiba . Ege veya Akdeniz bölgesi diyor.
Aradan sanıyorum, beş altı dakika geçiyor. Spiker, TV den tekrar deprem haberini veriyor. Erzincan merkezinde rihter ölçeğiyle 6,2 alet büyüklüğünde deprem olduğunu, açık olarak bilgi alınamadığını söylüyor. Kendi kendime o an;
-“Ben hissetmiştim, hissetmiştim” diyorum.

BİLGİ : Mart 1992 Erzincan depremi sonucu, ~ 650 ölü, 4000 kadar yaralı ve yüzlerce evin yıkılması, binlerce kişinin evsiz kalması gibi neticeler doğuruyor. Bu olay Türkiye ve dünya kamuoyunu günlerce meşgul ediyor.

Tayfun Özenç
29.03.1992, Fındıkzade

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder